名古屋大会で,カナダのMapleTechの方がロボットの事や僕の活動について色々と質問してくれました.

彼は,僕がこのブログで全方位センサの実装方法を世界中に公開し,それが世界中のチームに影響を与えたことを褒めてくれました.また彼は,僕の行動にインスパイアされたとして,自身が今まで築き上げてきた技術を,僕と同じようにブログを使ってシェアしたいと言ってくれました.

ShaoBo's Tech Blog それがこのブログです.

既に名古屋大会のことについて,色々と書いてくれています.

これは僕にとってとても嬉しい事で,今まで自分が正しいと思ってやってきた,技術をシェアするという事が,誰かの賛同を生んだ・世界レベルで実を結んだ結果だと思っています.
技術の公開は,時には自分たちのチームを苦しめることもありますが,それでも自分は,技術を公開する事が正しいと信じて,今もそれを続けています.

僕は,ロボカップジュニアのみならず,様々なコンテンストに参加する世界中の人が技術公開の姿勢を持って取り組むことで,コンテストがより有意義になっていくと思っています.

名古屋のことについては,また改めて僕も記事を書きます.


At the RoboCup2017 internationals in Nagoya, the MapleTech team (Canada) asked me questions about my robot, my activities, and so on. 

He praised what I did; I shared the production overview of Omni-view camera in this blog. And as he was inspired by my behavior, he launched his own blog and made up his mind to share his skills and idea. 

This is very pleasing for me.

I think it's a one of the result of what i'd do. I've been keeping my skills public until now. This sometimes afflicts our team, but still I believe that publishing is right and continued it.
 
I hope everyone in the world who participates in the robot contest, disclose their technology, and it might make the contest more fun !!

About Omni-view camera's article :
Actually I couldn't translate the article. I'm feeling sorry :(